Nu är hösten här.

Idag röjda jag lite i klädlåderna och hängde in
alla korta jeans i gaderoben igen.
Sommaren är visst över för denna gång,
vare sig jag vill eller inte :(

Igår fick Daniel ett göraiordninguteryck, så
de var bara för mig att hänga på.
Efter 2 varv till K-rauta var vi rätt nöjda med
resultatet. :)
 

Denna vecka har jag varit sjuk sen i tisdags,
eller jag var väl sjuk i måndags oxå men jag
var iväg och jobbade iallafall.
Men jag var helt slut när jag kom hem.
Så nu försöker jag kurera mig genom att
inte prata allt för mycket.
(vilket är nästan omöjligt med 2 barn och
en man hemma.)
Förkylningen har satt sig på halsen och rösten,
nu även i näsan. :(
Värst var de förra tor,fre,lör och söndag då hade
jag knappt någon röst alls.
Nu börjar de iallafall gå åt rätt håll men jag ska
vara hemma imorgon också för att bli helt frisk
innan nästa veckas jobb på mitt älskade Fodervägen.

Har hänt lite grejer på jobbfronten men de återkommer
jag med mer nästa vecka, när allt är helt klart ;)

Denna vecka har målarna börjat med våra fönster här
hemma, kanske inte så himla bra eftersom jag helst
hade velat ligga nerbäddade och kolla på film hela
dagarna, men fint får vi iallafall.
Och svärföräldrarna bor rätt nära så deras soffa har
jag hyrt denna veckan.

 Thella har inte velat gå till
dagis utan hon har velat titta på när målarna jobbade.

I helgen som var hade Oliwer en biodejt med N.
Men jag och hennes mamma hänge oxå på.
Himla trevligt tur att vi var på bio så jag slapp
prata för rösten var inte med mig om man säger så.
 gullisarna.

Thella har fyllt på sin höstgarderob lite,
och till min stora glädje inte plånbokens
så måste vi nog inhandla lite till för både
hon och Oliwer har visst vuxit över sommaren.

  onepiece
 vinterkläder till T o O

Har köpt nya gardiner till vårat sovrum, de
såg jättefina ut i affären och t.o.m Daniel
tyckte om dem.
Fast nu när vi kom hem blev jag osäker, passar
de verkligen ihop med fondtapeten tror de kommer
bli ganska rörigt eller vad tror ni???
 fina eller hur.
 tapeten

Daniel har fått upp barnens egengjorda tavlor
i hallen upp.
 så fint sååååå

Idag har Oliwer med sig kompisen Robin hem.
De är så himla snälla killarna för Thella som
inte har någon kompis hemma får vara med
dem hela tiden. Fast att de är hon som stimmar
upp dem.


Nepp nu ska här serveras korv med bröd
innan killarna ska på fotbollsträning.

Hej på en stund.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0