Ensam mamma helg.

Ja igår kväll lämnade mannen mig och barnen för en
helg i storstan med killkompisarna.
Nu är han inte där för att göra stan utan för att sitta
i en lägenhet och spela brädspel.
Otroligt manligt :)

Igår var de skoldisco för Oliwer och hans kompisar
Robin och Oscar. Killarna var hemma hos oss och
värmde upp innan tjejerna skulle raggas.

Innan Daniel åkte hann han skjusa killarna och Oscars
pappa kom hem med dem igen efter discot.

Thella och jag hade lite fredagsmys med gröt och cola
innan de var dags att fixa lite hamburgare åt killarna.


Vid 22 tiden tvingade jag upp dem för att
borsta tänderna och lägga sig på Oliwers rum.

Resten av kvällen satt de här inne och 
spela och pratade. (det skrattades oxå rätt mycket
efter att klockan slagit midnatt)

20 över 12 orkade inte mina ögon mer så de fick jag gå
in och be dem vara lite tystare så jag kunde sova.
När jag vaknade igen vid 10 i 1 hade de somnat.

Nu ska ni inte tro att de sov länge i morse, nej 10 i 7
var Oliwer uppe på toa och sen kom de upp en efter en.
Men Thella och jag sov vidare till 10 i 9 då hon slog upp
sina blå.

Det blev sen frukost precis innan nattgästerna skulle åka
vidare på tennis.

Efter att killarna åkt började vi röja upp här hemma,
vi städe av hela huset och satte igång en tvätt å en diskmaskin.

Sen tog vi en cykeltur till konsum för att inhandla lördagsgodiset.
Barnen stannade kvar ute ett tag medans jag lagade maten.

Slog på stort och bjöd på fiskbullar och potatis till barnen själv
åt jag tacopaj.

Efter maten satte vi oss i soffan och kollade på en film och
bara slappade, eller jag ordnade lite till jobbet.

två trötta barn.

Nu ska jag ta och duka fram för kvällsmaten.
potatis pengarna i är ugnen och kycklingen i
stekpannan.

Ha en trevlig lördagskväll för de ska jag ha. :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0