Fixar helg

Denna helg har bara flygit iväg.

Fredagen började med lite kompislek för Oliwer,
han tog med sig kompisen Robin hem efter skolan.
Så jag blev ståendes vid spisen och gräddade pannkakor.
Trodde aldrig de skulle sluta äta, R fick i sig 8 pannkakor
och en våffla, T åt 3 st och O 7st, så jag och Daniel fick
dela på de som blev kvar.

När Robin gått hem gjorde vi tacos och istället för
tv tittande blev de en spelkväll där vi prövade 2
nya spel jag köpte på bokrean.
Lattjo på tippen Detta var verkligen ett spel jag
rekommenderar, vi hade super skoj och de blev en massa
skratt och tokigheter.

Se vad jag kan! Detta var oxå ett bra spel, kanske en aning
lätt för oss vuxna och även Oliwer, men precis lagom för Thella där även
hon fick testa sina kunskaper. Perfekt för henne och hennes kompisar om
en vuxen är med och läser. Thella gillade det jätte mycket.

Igår Lördag hade Thella sin kompis Sigrid här och även grannen Anton
tittade in och lekte med tjejerna.
Oliwer var ute en sväng och spelade kulla med Isa och sen var han
inne och lekte på sitt rum.

Daniel kämpade på med toan nere och jag hjälpte till när jag behövde
ta fram mina otroligt starka muskler. ;)
Sen hade jag köks tjänsten, så till lunch blev de spagetti och köttfärsås
och till kvällsmat fläskfile, bacon, bearnes sås och hasselbacks potatis.
Värsta husmor så här på en lördag, samtidigt höll jag oxå på att tvätta
och plocka bland alla grejer vi har ÖVERALLT.

Men nu är de bara dörrlisten och allt som en rörmockare ska fixa på
lilla toan. Eller ja en lysknapp och en lappa ska inte var helt fel heller ;)


Det kommer bli så bra så. :)

Lördagskvällen tillbringades i soffan med godis skålen och
kvällen är din. Thellas förra förskolefröken Åsa var med
uppe på scenen i slutet för att hylla hon den där Helena
(om hon nu hette så)

Idag har de varit gympa för hela slanten igen, men idag gick
de himla bra faktiskt. Jag tog de lugnt emellan Oliwer och Thellas
gympa så jag kände mig rätt utvilad när det var dags för Thellas
gympa nu i kväll.
Oliwer lämnade jag av hos hans kompis Oscar efter hans gympa,
så honom hämtade jag sen igen precis innan Thellas började.
En massa cyklande hit och dit men de gör inget för de blir
ju bara gratis motion ;)

Daniel har tagit tag i akvariet här hemma idag, så nu kommer
de sättas ut på försäljning någon gång denna veckan.
Lite synd igentligen för de är skit snyggt när han väl har
gjort de iordning.


Nepp nu är de god natt som gäller imorgon är de jobb.

Hej på en stund. Kram


Kommentarer
Cissi

Hehe en sån där kakelrand har vi med, med exakt samma kakel ;)

SNYGGT!

2012-04-20 @ 14:34:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0