Mycket sen sist.

Ja dagarna de bara rullar på och går hur fort som helst.
Hinner inte med ett dugg känns det som.

Här hemma kämpar vi på med lilla toan.
Daniel är klar med fönstret.

Jag har börjat sätta upp innertaket, eller ja
jag hjälper Daniel. Han sågar och mätter och jag
får hålla spikpistolen. :0

Ska sätta upp de sista skivorna idag när han kommer
hem från gympan med Oliwer.
Ja idag tog jag en lite pause ifrån Oliwers gympa.
Är genomförkyld och hade inge ork, så jag sparar
den tills Thellas gympa ikväll istället.

Fyndade lite skor på Coop här förra veckan,
Thella fick 2 par tennis dojjor.

Tyvärr har hennes kängor ifrån Mega gått sönder,
så de måste jag gå tillbaks med. Hoppas det finns
kvar i hennes storlek annars vet jag en tjej som
kommer bryta ihop. :(

Förra helgen var vi ute på plantaget och köpte
lite påskblommor, så nu har vi påskfint ute iallafall.

I en veckas tid nu har Oliwer kämpat med att
bygga ihop sitt nya star wars skepp.
Han köpte det förra lördagen men har bara hunnit
bygga lite varje dag fram tills i fredags.
Då var det äntligen klart.
Tror bara det är Noel som har fått varit med och
bygga lite för Daniel eller jag har inte fått de iallafall.

Oliwer har fått en ny vår/ sommarjacka.

Han är super nöjd, men tydligen var det något
pulver i klassen som frågat varför han hade en
tjej jacka på sig. Grrrr blir så himla irriterade.
Men som tur är har jag en smart son, han hade
frågat vad då tjej jacka.
Ja men den är ju rosa och lila hade killen i klassen sagt
då. Ja ha men vem har sagt att lila och rosa är tjejfärgen
svarade Oliwer då. :)
Han största problem nu är att hans rosa skor har blivit
för små över vinterna så vi letar med ljus och lykta efter
ett par nya. Eller vi och vi. Oliwer och jag gör, Daniel
är väl inte lika aktiv letare. ;)

I onsdags den 28 mars fyllde Daniel 34 år.
Blev ett snabbt friande  på morgonen innan
jag trampade iväg till jobbet.
Födelsedagsbarnet fastnade inte på något kort.
Så ni får nöja er med barnen :)


I fredags kväll när jag skulle gå och sova hittade jag
denna i sängen.
hmmm såg skumt ut.
ser rätt skönt ut ändå. :)

Thella har påskpysslat hela veckan, äggen är
gjorda här hemma och alla tuppar är gjorda på förskolan.
Nu måste vi bara fixa ett påskris så vi kan hänga upp
äggen i något.

Denna vecka har Oliwer haft med sig mina gamla
kulor till skolan. Å jäklar vad han har spelat bort
många fick en chock när han kom hem 2a dagen.
Innan han tog med till skolan var denna påsen
proppfull den gick inte stängan.
Nu är det inte mycket kvar.

Tror vi måste öva ungen i att pricka rätt.
För att köpa kulor är jäklar inte billigt.
Nu är det tur att de är mina gamla han spelar upp.
Får ta och se om inte Daniel oxå har lite gamla kulor
kvar sen skoltiden. Eller så har Oliwer ärvit sin prick
skicklighet efter honom så han inte har några kvar. ;)

Igår när Daniel och Oliwer var på gympan passade
Thella och jag på att baka lite bröd.
Daniel satt upp hennes hår innan de åkte.
man tager vad man haver. :)
mycket bröd blev de. Så nu
är frysen mer än full.

Igår kväll var vi på coco-thai för att fira Daniel.
Tyvärr blev de inga kort tagna för jag hade fullt
upp med att försöka få Thella att prata med lilla
rösten. Helt seriös vi måste gå iväg med henne
till vc. Hon pratar så som Oliwer gjorde sista terminen
på förskolan, och då visade det sig ju att han hade en
öroninflamation som inte var läkt. Och för några veckor
sen hade ju faktiskt Thella de och fick ingen pencillin.
Så det blir till att kolla upp de nu.

Imorgon ska vi till frissan både hon och jag för att göra
oss lite påskfina.
Daniel har jag lyckas få med mig på en övernattning i
Ullared nästa vecka, de ni :)

Men idag är de ingen vanlig dag, för idag har vi 2 födelsedagsbarn.

Först börjar vi med att gratulera
Pontus som fyller 35 år idag.


Sen har vi bästaste Tias som blir 31 år.

Ja må ni leva ja må ni leva.
Ja må ni leva ute i hundrade år.
Ja visst ska ni leva, ja visst ska ni leva,
ja visst ska ni leva ute i hundrade år.

Hurra hurra hurra @-:-:--







Kommentarer
Malou

Kanske ska kolla upp w med. För hon är väldigt högljudd. Hon typ skriker ju. :(

2012-04-01 @ 18:30:26
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Cissi

sv: Linns klänning köpte vi i Thailand när vi var där :)

2012-04-02 @ 07:20:17
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0