Tillbaks

I dag var första dagen barnen var tillbaks på fritids och förskolan efter långledigheten.
Thella hade haft super skoj, men Oliwer hade spelat kort med personalen nästan hela dagen.
De var ingen som han hade klickat med tyvärr. Men som tur är ställde snälla Oscar upp och lekte 
med honom imorgon, så han slipper fritids. Å nästa vecka behöver han bara gå en dag för resten
av veckan är de gympa läger.
 
Barnen kom hem till Örebro i fredags med mormor och morfar.
Så när jag kom hem efter jobbet var de fullt ös här hemma. Vi åkte ut till Marieberg med min mupp
mobil som lagt av. De gick inte att göra något med den mer än att ringa, smsa och ta emot samtal.
Tyvärr var de inte mycket mer att göra än att radera hela telefonen och börja om från början med den.
Så alla kort och filmer försvann då de inte gick att spara de :(
 
Vi avslutade kvällen med att åka till ässundet och äta deras berömda räkmacka.
Eller vi och vi, de var Daniel och mamma som åt den, Thella tog en köttbulle macka,
Oliwer en skinkmacka, jag en ost och pappa en ansjovis o ägg macka. Men alla blev nöjda med
sina val och mätta. :)
På lördagen gick mamma och jag upp på stan för att shoppa lite på stadium rean, hittade en massa fint. Under tiden lekte Thella med Sigrid och killarna roade sig hemma.
 
Vid 17 tiden kom Maggan och Lasse över för att äta lite grillat med oss.
Daniel vår mästergrillade skötte sitt jobb denna kväll oxå. :)
 Thella lurade farmor till att klia henne stora delar av kvällen.
 kaffe tajm.
 
Natten till söndagen skulle ev Lollo med familj titta förbi och sova några timmar hos oss.
De hade tittat förbi natten till fredag, men då hade vi visst struntat i att släppa in dem.
Till mitt försvar så sova jag men Daniel satt nere och spela data utan att öppna.
Så de hade hämnas genom att linda in hela framsidan med toapapper. (Jag var uppe kl 6 och
plockade bort allt innan alla grannar vaknade till liv)
Hade kort på eländet men eftersom min mobil strejkade försvann alla :(
Hur som helst så bäddade vi iordning i vardagsrummet till de ev nattgästerna, men de dök aldrig 
upp under natten, utan de tittade in vid 9 tiden på söndags morgonen.
Sen stannade de på fika och några timmars pratstund. Åkte väl vidare runt 12, efter att de åkt åkte även mamma och pappa hem :(
 mamma hjälper Daniel att pumpa luft i madrassen.
 trötta barn vilar i soffan,
  trött lollo vilar i solen
  Thella och Lily hittade varandra fort och blev så fina så.
  Jonas och pappa softar i solstolarna
 Mamma ska köpa ny bil ;)
 
Tack Lollo och Jonas för allt skratt ni bjöd på under dessa 3 timmar, fick en liten dos av er
men de saknas fortfarande MASSOR, så vi måste snart ses igen.
 
Vid 14 tiden åkte vi ut till stugan för att äta mat hos farmor och farfar. Oliwer tog med sig Noel ut 
så de blev en massa fiskande för barnen. Måste fylla på frysen med fisk till kräftorna. :)
 duktiga tjejer reder sig själva. :)
 första 1timmens fångst. Den största fick Thella.
 
I måndags var jag hemma med Thella för hon var så hostig, så de fick bli en lung innedag.
Innan Daniel åkte till jobbet passade vi på att ta en varv i spåret medans barnen tittade på 
sommarlovs morgon.
Sen städade jag av huset, bakade bröd, ringde viktiga samtal, satte in papper i pärmarna,
bjöd Fredde och tjejerna på mellis, planerade om Oliwers solros (ja den lever fortfarande)
lagade sallade till Daniel och mig.
 Thella hjälpte mig med att grädda pannkakor till lunch
 tänk att den inte har gett upp än.
 
I tisdags efter jobbet bakade Thella och jag äntligen cup cakes som hon har tjatat.
Nu blev de kanske inte lika fina som de var tänkt, men de gick ner iallafall och de är viktigast.
 Thella ville nämligen ta med och bjuda Willam på dem när han fyllde år
dagen efter. Alltså idag onsdag. Så så fick det bli.
 
Efter att vi bakat åkte vi till glomman och spelade minigolf med Faster Nina, fredrik, William och 
Isak. Daniel och jag jobbade idag när William skulle ha sitt kalas så vi ville träffa honom innan.
De regnade lite till och från å blåste lite kallt med de var trevligt iallafall.
 
 
Vi avslutade kvällen med att köpa med oss kebab hem till Thella och mig, medans Oliwer fick
hemma gjorda hamburgare och Daniel fisk.
Thella var helt koncentrerad på sin kebab och bara åt och åt.
Daniel och jag bara stirra förvånat på henne, de helt plötsligt tittar hon upp och säger helt
allvarligt. -Vad glor ni på ??? Sen börjar hon äta igen.
:)
 
Ja jag säger då de. 
 
Nu blir de sängen så man orkar med morgondagens jobb.
Snart helg igen, längtar som bara den efter sovmorgon nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0