1a advent

Om ni undrar vad jag gjort hela dagen idag så kommer lite uppdatering här. Först röjde vi i barnen rum, ( barnen o jag eftersom Daniel åkte o jobbade) sen fortsatte vi nere på nedervåningen. Vi började med att sätta en lussedeg på jäsning. Efter de åt vi mat, slog på stort o gjorde söndags soppa (köttsoppa på burk) sen var det dags att baka ut lussebullarna. Det blev Thellas o mitt jobb, Oliwer fotade och övade på julsångerna. Sen var de äntligen dags att plocka fram alla tomtar. Jag brukar alltid ta fram dem tills min födelsedag, men i år fuska vi o tog fram dem redan nu. De är så himla fint, vill ju hade de länge men efter jul bill jag alltid ta ner de så fort de bara går. Vi känner oss rätt redo för julen nu, bara ett gäng julklappar som saknas. Kollade på sista minuten resor nu ikväll, fundera allvarligt att skita i julklappar o åka på en resa istället ;). Alla varma vinterkläder åkte fram ikväll, verkar som att kyla kommit för att stanna nu. Måste sova nu är helt slut i kroppen. P.S Det är inte jag som köpt tomtarna i trappen, jag köper alltid en av varje INTE 8 av varje.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0