En vecka kvar ...

sen tar vi lite sportlov från våra egna barn och gympabarnen.
Snälla mormor och morfar tar barnen några dagar på deras
sportlov. Så Daniel ska möta upp dem i Linköping på tisdagen
och sen kommer vi ner på fredagen.

Här hemma pratades det väldigt mycket kalas just nu.
Oliwer fyller ju 8år om några veckor.
Detta med kalas tar snart kål på mig. Jag tycker de har
blivit så jäkla stort allt. Oliwer vill bjuda alla killarna i
klassen 16 st plus 2 killar till. JO alla killar ska få komma för
så har de senaste födelsedags killarna gjort.
Men jag vill inte ha 18 st killar här hemma och ha kalas
på lek och bus, bowlinghall eller någon hyrd lokal vill
jag heller inte kasta en förmögenhet på.

Just nu lutar det åt ett filmkalas, och sen tycker jag de
räcker med att bjuda de kompisarna man leker med
hemma. Ja vi får väl se hur de hela slutar.
Jag förstår ju Oliwer oxå att han vill bjude dem han fått
gå på kalas till. Men att bjuda en massa ungar som han
inte leker med tycker jag känns så himla fel.
Han har 4 killar han leker med plus sin tjej, det tycker jag
är alldeles lagom. Sen vill han bjuda en tjej till så hans
tjej inte ska bli ensam och de kan jag tycka är ok.
Ja nog tjatat om de. Vi får helt enkelt se hur de slutar.

Oliwer har iallafall inte ångrat sig med att han hoppade
av fotbollen, han tycker dansen är skojig.
Och gympan som han går på 1 gång i veckan tycker han
är för lite. Han vill träna flera gånger.
Jag förstår verkligen inte vem han har fått de efter.
Han är helt otrolig, har är verkligen inte still en minut
här hemma. Det är tur vi har stor vardagsrum för nuförtiden
är de en gympasal. Blir till att köpa större studsmatta till sommaren :)




I går var vi på



Oliwer som inte alls var sugen på att gå var
väl den som tyckte den var roligast.
Thella gillade den oxå men hon hängde inte med
i alla skämt som var. Den var iallafall klart värd att
se, och sen är det ju alltid roligt att göra något ihop
hela familjen.

Toan ner går sakta men säkert framåt.
Nu är toaletten på plats och fönstret går att stänga
utan att behöva ha en skruv ivägen.
 

Ja annars händer de väl inte allt för mycket här hemma.
Utan nu kör vi på en vecka till med skola/ fritids och jobb.
Så tar vi lite sportlov v 8, hoppas snön är kvar nere i Småland
då. För barnen har inte åkt pulka en enda gång här hemma.

Nu hörde jag hur John blund knacka på så de är väl bäst
jag öppnar innan han tjurar ihop totalt.
Men vi hör och ha de så bra alla goa bloggläsare.

Kram på er.



Kommentarer
sandra

han smider stora planer din son :)



Vilken härlig kommentar jag fick av dig Malin, jag blir helt rörd. jag kommer snart och hälsar på er, så att ni inte glömmer bort mig ;)



Kram på dig!

2012-02-13 @ 21:54:20
URL: http://sandrasliviord.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0