Sportlovet firas med feber :(

Ja det blev inte alls som vi hade tänkt oss tyvärr.
Lilla Thellis fick hög feber i lördagskväll, men på
Söndagen var hon feberfri igen men en himla hosta
hade kommit på besök istället o hon var super seg.
Så hon hade en innedag med Daniel, medans Oliwer
och jag körde gympa.

På måndagen var jag hemma och vabbade med henne,
Oliwer stannade oxå hemma hos oss.
Tyvärr fick hon återigen hög feber runt lunch, men vi
åkte bort till vårdcentralen eftersom jag behövde
förnya mina P-piller och göra sånt där hemskt cellprov.
Medans vi ändå var där så tog de ett halsprov på Thella
och skrev ut lite hostmedisen till henne.

Resten av dagen/kvällen/natten låg Thellas feber på 40,2
natten var inte alls rolig då hon vaknade stup i kvarten
och yrade. Lillpluttan inte mycket sömn här inte.


Idag var Daniel ledig och skulle igentligen skjusat barnen
till Linköping, men så blev de ju inte.
Utan Thella fortsatte att ha feber och har legat på soffan
hela dagen.
Nu ikväll fick jag in henne i duschen för att få bort nattens
kräkor och basilusker. Stackarn 39.5 i feber och mamma
tvingar henne att duscha. Själv hade jag nog inte kommit
ur sängen med sån feber.

Ja så imorgon är de Daniels tur att vabba, torsdag får bli
ett senare bekymmer då får vi se vem som får vara hemma.
Daniel har massor att göra på jobbet och jag lämnar stackars
Anneli själv med barnen, då Eva och är hemma och vabbar.
Nå ja vi får se hur de går.
Verkar tyvärr som om de är långdragen feber som går nu
bland barnen. :(

Jag hoppas att Thella är frisk på fredag så vi kan åka ner till
Hultan över helgen iallafall.
Jag vill sååååå gärna se Malou och Emils hus och nya familje-
medlem.

Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och sova lite
är super trött efter nattens febertoppar på lilltjejen,
hoppas verkligen natten blir lugnare.

Kram på er.

Toan nere är klar enligt pappan.


Kommentarer
Malou

Stackars Thella! Vi hoppas med att hon blir frisk snart så ni kan komma ner.

2012-02-22 @ 07:49:37
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Cissi

Krya på lill-loppan...

2012-03-07 @ 12:08:57
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0