Då kör vi lite nyår oxå. :)

Ja veckan emellan jul och nyår tillbringade jag
och mannen på jobbet.
Eller Daniel jobbade tis, fre och jag tis, ons och
torsdag. Så barnen behövde bara vara på förskola/
fritids en dag.

Vi hade bestämt att om vädret var ok så skulle vi
åka till Peppe i Stockholm lör-sön. För att fira in de
nya året med honom i Hässelby.

Så lördag runt 11 började våran resa.
Det blev bara en felkörning så de var faktiskt ganska
lätt att hitta dit, så nu Peppe kommer vi nog flera gånger ;)

Efter att ha kommit i ordning tog vi tunnelbanan in till
city, där åt vi förrätten till vår nyårsmeny på MC Donalds.
Jag hann in på KappAhl en sväng innan de stängde.
Så Oliwer blev ett par mjukisar och 3 tröjer rikare :)
 Peppe tacka för julklappen Pierrsa :)
 

Sen var de bara hem till Peppe igen för att förberedda
varmrätten. Daniels kyckling med pommes.

Efterrätten blev en stor påse godis som vi knappt
orkade röra efter all mat.

Fyrverkerier såg vi en och annan, shit alltså vad de
smällde av såna. De började redan vid 3 tiden och höll
sen på till 3 på natten (morgonen)

Klockan 20 i 12 somnade Thella och straxt därefter
somnade Oliwer i soffan. Men honom väckte vi lite
innan 12 slaget annars hade han nog blivit något sur.
Men å andra sidan var han knappt vaken nu, och när
vi skålade grinade han illa och undrade vad det var för
pensionärs dricka vi drack :)
Kan tillägga att de var pommac.
 

Efter 12 slaget var alla super trötta så vi kollade
på fyrverkerierna utanför ett tag och bäddade sen
iordning.
Jag hade super svårt att somna, de smällde överallt
vid 3 tiden hördes den sista smällaren och då lyckades
jag somna för att efter ca 20 minuter vakna av ett ryck
då de smällade av några raketer igen :(
Så som sagt de blev inte mycket sömn den natten.

Det första Thella sa när hon slog upp ögonen var
- men mamma vi åt ju aldrig glassen.


Så efter frukosten blev de en skål glass innan vi
tackade för oss och började vår resa hem till
Öret igen.  Ingen kul resa då det snöade nästan
hela vägen hem. Sista biten hade vi en snöplog och
ett x antal bilar/lastbilar framför oss.
Men vi kom hem hela och de är huvudsaken, sen
att de tog lite längre tid de är en annan femma.

Tack Peppe för denna gång, det gör vi gärna om.
Men då vill jag hinna shoppa lite mera. :)

För er nyfikna tog jag lite kort på lägenheten.

Sovrum


Kök


Vardagsrum


Hall


Toa
 oj det satt visst nån där ;)

God fortsättning på er.

Kram Fam Widén


Kommentarer
Cissi

God Fortsättning :)



Kram!

2012-01-10 @ 09:15:07
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0