Helg utan pappa och egen tv :)

Ja helgen som varit var Daniel nere i Vimmerby
för att hjälpa Malou och Emil lite i huset.
Så i fredags var Thella med mig på jobbet och
Oliwer fick följa med en kompis hem efter fritids.
Sen hämtade snälla svärmor honom från fotbolls
träningen medans Thella och jag gjorde iordning
fredags myset.

Lördagen började med en lite sovmorgon till
halv 9, sen åkte vi upp på stan för att lämna
tillbaks ett par skor jag köpt till Oliwer.
Han tog en tröja istället och sen fick de varsin
almanacka att ha på sina rum.
Vi köpte med oss lite fika hem som vi mumsade
i oss efter att vi gjort lite nytta hemma.

På kvällen var vi nerbäddade i soffan med gott
att äta och gladiatorerna.
Efter att barnen somnat hamnade jag framför
datorn med lite jobbgrejer.
 Lite djungelspel hanns oxå med.
 mys

Söndagmorgonen tillbringades på Oliwers gympa.
Thella fick vara hos farmor och farfar undertiden.

Daniel kom hem från Vimmerby redan 10 i 10 så han
kom bort till Oliwers gympa för att titta på.

Svärföräldrarna bjöd på lunch så efter de åkte Daniel
och jag ut till marieberg för att köpa lite födelsedags
presenter till Thella. Kom hem med varsin ny stereo åt
barnen oxå. Men de var behövligt, för Oliwer kan knappt
spela några skivor på sin och Thella kan inte röra sig
i rummet utan att skivorna hoppar.

Eftermiddagen tillbringades i barnens rum med fixande
och trixande av alla grejer som skulle upp.
 Oliwer var super glad över presenten
han fick från småland. :)
Det var en något nöjd tjej som somnade på kvällen.
 

Ja det här med att sova, sen man fått en tv måste
man tydligen sova så man ser tv:n HELA tiden även
om den inte är på. Så nu sover hon så här varje natt.


I lördags roande jag mig med att skrubba toan ner
så nu jäklar ger jag upp, nu är det Daniels jobb som
är kvar. ;)
  

Så här ser Thella ut när Eric Saade är på tv:n.
 går inte få kontakt med henne :)
 Oliwer har övat på gympa hela juluppehållet,
så han var sjukt taggade när det började igen i söndags.

Idag hade han till och med träningsvärk kom vi fram
till, han hade ju gympa i 2 timmar i söndags. Sen prövade
han på Street dance i måndags i 1 timme på ett ställe och
igår kväll var han iväg och prövade på samma dans i ca
1 timme till på ett annat ställe.
Så nu kommer han börja dansa Street varje tisdag :)

 Malou är detta något du vill ha???

Nu är de dags att äta lite kvällis för mig och tänkte lyxa
och se en film var evigheter sen sist.
Ha de bra
KRAM


Kommentarer
Malou

Nepp, inget jag vill ha. Men tack ändå. :-)

2012-01-18 @ 21:23:14
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0