Julen 2011.

Torsdagen den 22/12 packade vi in oss i bilen och
åkte ner till Hultsfred för lite julfirande.
Det var en 3 timmars resa utan snötäckta landskap.
Lite tråkigt var de allt, men man kunde oxå se en
massa hus och stugor som man aldrig lagt märket
till innan. Annars brukar de vara göna eller snötäcka
träd längs med vägarna.

Fredagen var vi inne i Vimmerby för att handla lite
paket till paketleken.
Snälla Emil tog hand om Thella undertiden, och
Oliwer var med morfar i skogen.
 Pierrsa fixade toan hos Malou och Emil.

Julafton

På morgonen hade tomten varit där och lagt paket
vid sängarna.
 

Efter frukosten fick de öppna paket som låg under granen.
 

Innan julmiddagen åkte vi till Vena för att gå på
julspelet som kyrkans barnverksamhet ordnar
varje år.

Vi kom hem igen lagom tills de var dags att göra
iordning borden för lite mat.
Malou, Emil, Winnie, gammelmormor och morbror Åke
kom vid 13 tiden.
Snälla mamma/mormor hade ordnat maten medans
vi andra var i kyrkan.

 
 

Det var en LÅÅÅÅÅÅÅÅNG väntan innan tomten kom.


Men tillslut kom han/hon äntligen.
hooohooohoo finns det några snälla barn?

 God jul Oliwer, Thella och Winnie
  

Oliwer fick ett lite speciellt paket av oss i år.
Här kommer lite bilder från paket öppningen :)
 oj en lavalampa till, de är ju
precis en sån jag har. Men de gör ju inget.
 nej hä de var något annat i, men vad är de?
 vaaaa lägg av är de sant, är de mitt ???
 prata inte med mig nu, jag måste gråta
lite först, jag är såååååå glad.

 små tjejerna fick dessa av moster Lena.
 en väldigt nöjd kille i moster Lenas julklapp.
(jacka alltså)

Oliwers presenter.
 
 

Thellas julklappar.
  
 
 

Daniels & min julklapp från Malou & Emil
 

 dessa delade jag säng med.

När tjejerna somnat spelade vi paketspelet.

 Våra fynd i leken. :)

Kvällen avslutades sen med lite sällskapsspel.
 ja mormor trivdes bäst under bordet.
 å Daniel gjorde konsiga grejer med munnen.

Juldagen spenderades i soffan och på en fika hemma
hos gammelmormor.

 soffhäng med godis är aldrig fel.

Fy sjutton vad de blåste på på juldagskvällen,
jag trodde taket skulle blåsa av.
Det blev inte mycket sömn den natten.

På annandagen när vi kom hem till Örebro igen
hade visst tomtarna Farmor och farfar varit
över med lite paket till under granen.


 

 

Ja de var vår jul de, nyår kommer i ett senare inlägg
för nu ska barnen sövas.

Hej på en stund.



Kommentarer
Madeleine Hasselwander

God fortsättning!



Kramiz Madde

2012-01-02 @ 22:01:39
URL: http://madde-sign.blogspot.com
Je

Ååå vilka härliga bilder! Jusy grät också av glädjen när hon fick sin första gitarr i julklapp :o). Massor kramar

2012-01-09 @ 10:53:00
URL: http://jaowl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0