Första semester veckan går mot sitt slut.

Veckan har gått av bara farten, vädret har vi verkligen haft på vår sida.
Måndagen började med ett varv i spåret.
 
Efter de lite snabb lunch innan vi fortsatte ut på baksidan för att gräva iordning för stenen. 
Jag grävde med lite "hjälp" av Thella och Oliwer, Daniel passade på att röja i förrådet. 
 
Det blev en röjning av förrådet på framsidan oxå innan vi åkte en vända till tippen.
Så skönt att bli av med allt skit, vi hann rensa ogräset emellan plattorna på framsidan
innan orken gick ur oss som ballonger.
 
I söndags var jag med Emma och tjejerna till plantaget så nu har vi lite levande blommor
i våra krukor.
 
Sen har tydligen vårt jordgubbsland fått en ny inneboende, vi har ju redan dessa snuskiga 
sniglar. Men nu har vi en
 padda. 
Vi eller läs Daniel tar ur den och den hittar envisst tillbaks igen.
 
I tisdags tog vi spåret innan vi åkte till Marieberg för att handla mat och lite grejer på
Daniels jobb.
Jag cyklade upp på stan för att klippa mig och efter de blev jag kvar på 
stan eftersom jag hade ett gympa möte lite senare på kvällen. 
Jag kom hem med 2 rea tröjor till Oliwer och en rea kjol till Thella.
 
Onsdagen bjöd på fint väder så vi packade in oss i bilen och åkte till Hallsberg för
att möte upp Kristin, Morgan och tjejerna. Deras kompis Åsa och hennes son Gustav var
oxå med. Sen åkte vi till Tisaren (tror de hette så) och badade, hur skönt som helst (eller tja jag badade inte)
Efter badet blev de grillning hemma hos Zetterlindarna, gött götti göttgött. :)
 
 Å denna lever jag ihop med ;)
 
 fick med oss dessa hem istället för våra urgulliga barn.
 
Igår var de återigen strålande sol så vi passade på att följa med Emma och tjejerna till Frövi
för att bada lite.
'
 
När vi kom hem lyxade vi med lite Mc Donalds på baksidan vid våra nya trädgårdsmöbler.
Sen blev de städning av övervåningen och ett  tvättpass i tvättstugan.
Ville tvätta lite täcken och kuddar innan Malou, Emil och tjejerna kommer.
 
Idag har vi roat oss med att ta ett varv i spåret, efter de åkte Oliwer hem till kompisen Oscar, 
Thella försvann in till Anton och Daniel åkte ut till jobbet för att låna kärra.
Han ska lura med sig Emil ut för att hämta hem mera sten till fram och baksidan.
 
NU ska jag återgå till pannkaks stekningen för nu var de på ingång kära syster med hie.
 
Ha en trevlig helg alla vänner för de ska jag ha.
 
Puss på er.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0