Sista semester dagen lider mot sitt slut.

Sista semester veckan har solen lyst med sin frånvaro, eller tja de har den väl gjort typ hela vår semester. Men men man ska inte klaga, solkrämen är dyr och den har vi lyckas snåla med ;)
 
I onsdags åkte vi ner till småland, först lämnade vi av Oliwer i Fallhult hos mormor och morfar,
han skulle sova där med kusin Tim som han inte har träffat på evigheter.
Thella följde med mig och Daniel till Vimmerby för att sova hos kusin Winnie och Mirabell.
  
 
På torsdag morgonen tog vi ett varv i spåret med Malou innan Emil började jobba.
Sen åkte Malou, Mirran och jag ner till "stan", jag kom hem med en klänning och shorts till mig själv och en bikini till Thella.
 
 Lite fruktpause för att orka leka :)
 
Malou bakade frallor för första gången med lite övervakning av mig, sen gav hon sig på att baka kladdis med tjejerna. Vågat ;)
  å gott blev de
 mycket lek blev de oxå.
 Kapten sabeltand är inte Thellas favis så snälla Winnie höll om henne när de blev otäckt :)
 
Emil slutade 20:00 så vi hade gjort iordning grillat tills han kom hem. Sen hamnade Malou o jag i soffan framför en film och killarna nere i källaren framför datorerna.
 
 Fick detta mms av mormor på torsdags kvällen. :)
 
Fredagen började med ett varv i spåret men denna gång sprang Malou med en kompis och Daniel å jag sprang när hon kom hem, för Emil började redan kl 7.
När Emil kommit hem ordnade de med deras trapp på baksidan och sen åkte vi ner till torget för att ta en glass och leka av tjejerna lite. Vi kom hem med en mörkläggnings gardin till Winnies rum och en tröja åt mig. Så innan vi åkte till Fallhult hjälpte Daniel Emil att få upp den.
 glass pause
 ett snack med Astrid.
 Denna lilla goding hade namnsdag idag. Greta.
 Tjejerna hade sångstund.
 
När vi åkte till Fallhult stannade vi till i Hultsfred och köpte med oss pizza.
Mormor slutade inte förens 21:00 så vi satt ute på alltanen och lyssnade på regnet i väntan på henne.
 
På lördagen sov vi till lite innan 9, de var nog behövligt för sen var vi pigga och glada igen.
Tyvärr hittade regnet oss idag igen, men Daniel och jag åkte ner till Hultsfred en sväng för att fylla på 
mormor och morfars kyl innan vi rullade hem till Örebro igen.
Mormor var hemma på timmar så när hon kom hem vid lite efter 13, hade vi ordnat lunch och som tack fick hon klippa Thellas lugg.
 Så nu kan hon se igen :)
 
Vid halv 4 tiden packade vi ut oss i bilen och sa hej då till barnen och mormor.
Pierrsa tog vi med oss ner till hultsfred och dumpade honom hos Felix, han var så nöjd när han blev
avsläppt för då slapp han lyssna på Sean banan :)
 
Hej då gulls, älskar er ha de så gött hos mormor och morfar nu. Och var SNÄLLA 
 
Vi parkera bilen här hemma runt 19, då åt vi lite sen tog vi på oss promenad skorna och gick en långpromenad. Vi kollade på husen i Hagaby och sen gick vi vidare till Jonte och Helena som bor vid Holmen. Blev sittande där lite mer än 1 timme, så vi var inte hemma förens prick 23:00.
 
Idag hade vi sovmorgon, gick inte upp förens 9, sen slängde jag in en tvätt. 
Efter att vi ätit Daniels 11 mål åkte vi ut till marieberg. Kollade i lite affärer och åt 14 målet på pacos innan vi rullade hem igen. Stannade till på plantaget och köpte en blomma till vardagsrummet.
 
Fick detta mms av Malou idag, tror de har haft bättre väder i Hultan än här.
 
Ikväll blev de en promenad i Rynninge, är inte så imponerad av husen där, väldigt mycket att göra på nästan alla. Å de som är iordning är svin dyra.
 
Nu ska jag ta och hoppa i säng, imorgon börjar verkligheten igen :(
 
Kram på er.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0