En jobb dag kvar innan vi kör lite midsommarledigt.

Rätt gött med korta korta veckor, börjar bli en bra vana ;)
Känner i kroppen att lite semester inte skulle sitta helt fel.
Tur de bara är en vecka kvar innan semestern.

Ni minns löken jag visade bild på för några veckor sen.
Om ni undrar så har vi massa kvar.
vi är inte ens nära slutet.

Sen Oliwer slutade skolan förra veckan har barnen börjat
leka super bra, de leker hela dagarna. Visst ibland rycker
de ihop men inte alls som de gjorde förut.
Det leks med dublozoot, lego, zuzu pets, minifigurer och
hemliga klubbar.
Igår kväll var de en hemlig klubb på Oliwers rum, så
Thella skulle få sova över där. Gissa om de var en stolt
lillasyster som la sig på en madrass på Oliwers rum.
Idag slutade jag tidigt så Oliwer fick vara en stund hemma
hos Noel så han slapp gå på fritids. Thella var några timmar
på förskolan.
När jag hämtat henne åkte vi hem och slappade i solen.
Hade tänkt städa och packa lite inför midsommar men jag
var inte så sugen på att vara inne när solen var framme.
Mellis ute.
Innelek efter lite fotbolls spelande ute.

Oliwer fick en solrosplanta av sin fröken när han 
slutade 1an, den skulle de följa under sommaren och peppar
peppar så lever den fortfarande. Men de håller på att gå av på
mitten. Tog ett kort så ni verkligen kan se att de lever, för de
kommer den inte göra länge till om jag känner mina gröna
fingrar rätt.

Årets första jordgubbe hittades i landet idag.
Mamma så här ser tomatplantan ut, den är ju inte 
så stor eller hur.

Nu hela kvällen har jag ägnat mig åt att tvätta och 
packa lite av grejerna, resten gör jag imorgon efter jobbet.

Ses och hörs efter helgen om jag inte hinner slänga iväg ett
inlägg under minisemestern.

Ha en skön midsommar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0