MFLMB = Man fri lördag med barnen

Den lördagen började väl kanske inte som jag hade tänkte mig,
utan båda barnen vaknade innan 7, så halv 8 gav jag upp och
klev ur sängen. Istället roade jag mig med att bädda rent i barnen
sängar, plocka med tvätten och bråka med barnen.
Härligt med lugna lördagsmornar.

Barnen var fortfarande skit trötta så de kunde inte vara inärheten
av varandra utan att kramas eller säga något fint till varandra (ironiiiiiii)

Efter sena frukosten gav vi oss iväg upp på stan för att Oliwer skulle
pröva sparkdräkt på oscaria. Naturligtviss börjar de regna precis
när vi kliver utanför dörren. Men som tur var höll de inte i sig så länge.
Thella bröt ihop när vi prövade på Oliwer för hon ville ju oxå ha en. :/
Hon fick pröva en i tron om att hon oxå skulle få en senare, de är ju
inte direkt billiga. :(

i väntan på bussen låste jag in dem :)

När vi kom hem passade jag på att klippa våran fram och baksida,
plus grannens framsida, de var skit tungt eftersom gräset fortfarande
var rätt blött. Men nu är de gjort, ska bara klippa stora gemensamma
framsidan någon dag, hade tänkt göra det idag men eftersom de
envisas med att regna blir de inget med de.

Efter tacos lunchen och lite pyssel ringde Oliwer runt till lite kompisar,
se efter 1 bom fick han tag i Robin som vi sen cyklade hem till.
Thella fick stanna kvar på baksidan och leka med Anton och hand
mormor medans jag cyklade bort med Oliwer.

pysseltajm

Jag och Thella stannade kvar ute i lekparken med Anton i någon
timme efter att jag kommit hem igen.
Lagom tills vi hade ätit en mellanmåls frukt började de spöregna,
så vi tog skydd i lekhuset som står i lekparken.

mellis i de fria

Där satt jag , A och T i ca 30 minuter innan vi vågade springa in
till oss för att byta om. Barnen roade sig nämligen med att springa
några varv runt huset i regnet. :)
en glad blött Thella.

När vi kom in och tagit på oss torra kläder lekte T på sitt rum
medans jag slappade på sängen.
mina gamla barbies leks ofta med.
favis snuttarna.

Men efter en stund fick jag sällis där :)

Oliwer som fick cykla en liten bit av vägen hem från Robin
var super stolt när han kom hem lite efter 18.
Tack Hanna med familj för hjälpen :)

Barnen fick hoppa in i duschen medans jag fixade kvällsmaten,
T valde gröt och vi andra tog varma mackor.


Efter kvällsmaten hamnade vi i soffan med varsin lördagsgodis
skål.

Vid 21 gav vi upp och gick och la oss.

Det var våran lördag.
Ha en skön söndag.
KRAM


Kommentarer
Malou

Säg till Thella att det finns snyggare one pice än de där! :)

2012-06-10 @ 22:47:19
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0