Midsommar i Vimmerby

I år firade vi midsommar hos min syster med familj i Vimmerby.
Vi åkte ner i torsdags kväll efter att Daniel slutat jobbet.
Jag hade packat och gjort ordning allt, så han hoppade bara in 
i duschen sen åkte vi. Kom iväg lite efter 20:00, uppspelta barn 
som ville träffa moster och kusinerna ( Å Emil såklart )
 
  vi vägrar somna :)
 
Vi kom fram prick 23:00, Oliwer fick i sig en macka och sen bäddade 
vi ner oss i källaren för att inte väcka Winnie.
 
På midsommar morgonen gick vi upp runt 8.
Winnie hade redan hunnit räkna ut att vi kommit för
hon hade sätt våra skor. :)
 
Malou och jag började förberedda dagens matintag.
Det blev pastasallader till ALV lunchen, pannkakor till barnen
hade Emil stekt kvällen innan. Jag fixade jordgubbstårtan och
sen marinerades köttet och potatis å morötter skalades.
 
Morfar och Pierre kom in en sväng, Pierre skulle med oss till ALV.
Så lite efter 11 gick vi inne på ALV och kollade på alla roliga teatrar.
  Madicken hade inte Thella sett innan.
 Karlsson på taket hade vi heller inte sett hela.
 
Vid klockan 3 började midsommarfirandet, tjejerna var hel taggade.
 Winnie fick hålla i sin idol Ida.
 Det var många som ville fira.
 
Thellis ville så gärna träffa Pippi med hon vågade inte gå fram till henne.
Så snälla kusin Winnie fixade det. Hon tog Pippi i handen och leden henne
fram till Thella. Thella blev super blyg men de ordnade Pippi till genom att
busa lite med henne.
 
Innan vi gick hem för att grilla lite passade vi på att se sista 
föreställningen för dagen med Ronja.
Killarna hade redan sett en tidigare på dagen medans vi tjejer såg
Karlsson. När killarna var där utan oss fick jag tala med Mattis i telefonen
ja så roligt hade jag. Det tog ett tag innan jag fattade att de inte var Daniel
på andra sidan luren. Jag ringde Daniel för att bestämma matställe och 
tydligen hade Mattis stått precis brevid och frågat varför Daniel pratade 
i en låda och sen tog han över telefonen. :0
Oliwer hade nästan skratta på sig när Mattias hade sagt att jag var
klen som en ren och något mer som jag inte minns.
 Plutt fia var oxå med :)
 
På kvällen satt vi på Malou och Emils baksida och grillade.
Lite jordgubbs tårta gick oxå ner innan vi gick inte för att 
ge oss på godis, chips och spel kvällen.
 
 mums
 kusinmys 
   speldags.
 
Midsommardagen började med lite sovmorgon för familjen Widén
iallafall. Thella sov till halv 10 och Oliwer gick upp lite innan halv 9.
Vi åkte ut till mormor och morfars stuga för att äta lunch. Faster Gunn
och Nisse var där så vi blev kvar några timmar innan vi rullade in 
till Vimmerby igen. Barnen passade på att meta och spela lite kort
medans vi var i stugan. Oliwer tog ett dopp precis när vi skulle åka hem
så de missade jag ta kort på.
 
 Morfar största fuskaren av dem alla;)
 
 Här leks de trassel en lite stund, emellan Ida och Alma
leken som varade hela vistelsen.
 
 Gull fia.
 
Innan vi åkte hem på Söndagen rensade jag 2 av 3 avlopp, 
och barnen spelade tvspel med stora killarna.
 
 Thella och Daniel väntar in regnet som kom precis
när vi skulle packa in i bilen.
 
 asså hur gött är inte detta :)
 mosters goding.
 
Tack för de här dagarna Malou och Emil, de gör vi gärna
om snart igen. We löve your källare. ;)
 
 


Kommentarer
Hanna

Låter som ni har haft det bra! Skulle vilja åka till ALV, men frågan är hur långt upp i ålder de uppskattar det...

Svar: Ja Oliwer tycker de är halv skoj, men han tycker teatrarna är skojiga än iallafall. Fast han ser helst på Ronja, och om man har med sig en kompis i samma ålder brukar de funka bättre.
Familjen Widén

2012-06-25 @ 21:11:40
URL: http://hanchens.blogspot.com
Malou

Jag minns vad Mattis sa! Fet som en get, sa han. ;)
Tack själva! Ni är välkomna tillbaka.

Svar: Tack för att du kom ihåg de :)
Familjen Widén

2012-06-26 @ 14:26:38
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se
Michan

Tycker ALV är det bästa stället på jorden. Hoppas vi kommer dit i år igen men killarna röstade på Kolmården först så vi får se :)
Jag vill nog dit mer än dom.

2012-07-03 @ 20:39:56
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0