Veckan som varit

Denna veckan har varit riktigt lätt jobbad.
Lite barn på jobbet och bara en massa roliga aktiviteter.
Sen att jag hade 2 korta dagar och onsdag ledig gjorde ju inte
saken sämre ;)
 
I måndags regnade de HELA dagen, inte allt för skoj men vi 
passade på att slappa efter jobbet.
  
Oliwer ville ha fiskbullar o Thella köttfärsås till lunch.
 
På onsdagen tog vi lite sovmorgon, jag slog inte upp
de blå förens runt 9 tiden.
När Daniel åkte och jobbade gick vi andra ut för att lufta oss
lite. Jag hann klippa fram och baksidan innan barnens kompisar
Maja och Robin kom för lite eftermiddags lek.
 
En gång i tiden hade vi super fina blommor på framsidan,
nu mera är de inte alls så himla fina :(
Så imorgon blir de till att handla lite nya, kul att göra av med
pengar på sånt, NOT.
 
 
I Torsdags slutade jag tidigt så då passade barnen
och jag att åka upp på stan och gå på bio.
 
Ice Age 4 blev de denna gång.
 
På stan hade de börjat med något sånt där konst tjosan i sommar
igen, nu var de en bil som stod och snurrade som en gris på en grill.
 
Hemma var barnen så varma så medans jag vattnade jordgubbarna 
hoppade barnen ur kläderna för att springa lite i vattenstrålen.
 
I fredags efter jobbet var de bara att åka hem och göra 
iordning grillen för 18:30 hämtade Daniel Yvonne och hennes
3 barn för lite grillning hos oss.
De åkte hem runt 21:00 så efter de var de bara att bädda ner 
trötta barn och trött mamma i sängen.
 
Idag började vi dagen med att jogga spåret hela familjen,
fick tyvärr inget kort på de eftersom vi inte hade med oss 
telefonerna. Men Thella var super duktig och joggade halva
spåret och gick sen resten utan att gnälla. 
Enda gnället var när vi kom ut på vägen igen och skulle gå hem
för då var hon sur för att hon inte fick klappa ödlan som Daniel
hade räddat på vägen dit.
 
Efter duschen åt vi lite lunch och åkte upp till Wadköping 
för att gå på medeltidsmarknaden.
Thella testade sin styrka.
 
Daniel övergav oss i kväll för att roa sig med sina gamla
ungdoms kamrater. Oliwer såg till att han fick på sig hjälmen
innan han drog iväg.
 
Nu ska kidsen och jag bädda ner oss i sängen och kolla
på sommarkrysset innan John blund kommer på besök.
 
Ha en trevlig lördagskväll.
 
KRAM
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0