Oj vad tiden går.

Förlåt för min frånvaro, men jag har haft annat för mig. :)
Ja förutom man, barn, födelsedag, kalas, smålandshelg,
sjukdomar så har jag ett jobb oxå.

Men nu är det jag som är hemma och snorar.
Så jag tänkte försöka få iväg ett inlägg eller 2.

Vi kan ju börja från början med sportlov och
smålandstrippen.

Thella och Oliwer skulle ha tillbringat lovet i Hultan
men eftersom hon envisades med att få feber så fick
de snällt stanna hemma.

40 grader feber är inget att leka med.
pluttan
på promenad hem från vårdcentralen.
Där fick vi veta att hon hade öroninflamation.

Efter som vi fått en liten prinsessa under natten passade
vi på att fira henne med en lite bakelse.

Oliwer hade tagit hem sin flexbok under lovet och det
var ju tur det, för han var en aning uttråkad under tiden
Thella var sjuk. Så han kunde inte slita sig från boken.

Thella och kusin Winnie kunde ju inte ses under lovet
så eftersom vi lever på 2000 talet hade vi lite dejt över
skype :)
Men till slut gick hennes feber över och öronen värkte
inte lika mycket, så då packade vi in oss i bilen för att
spendera en helg i Hultan.

Första stoppet var självklart hos Fam Palmer/Nilsson i
Vimmerby, där hade det hänt mycket sen vi sågs sist.
De hade flyttat till ett super fint och stort hus o Winnsan hade
blivit storasyster till en underbar liten Mirabell.

Prinsessan Mirabell.

Winnie och Thella lekte hur bra som helst både inne på
Winnies nya rum och ute i hennes lekstuga.

Emil visade upp sitt egna barskåp :)

På lördagen var vi inne i Vimmerby för att hämta med oss
Winnie till Fallhult. Malou var febrig och Emil hade inte sovit
under natten så vi räddade Winnie från dem några timmar.
Under de timmarna hade vi lite kalas för Oliwer som snart
fyllde 8 år.
Gammelmormor och min morbror Åke kom på lite fika.

Åke hjälpte tjejerna med bokstavspusslet.
Mormors semlor och goa bullar.
Den stolta storasystern.

På lördagskvällen satt vi nere i vardagsrummet hos
mamma och pappa och tittade på tv.
Tyvärr luktade jag nog lite illa för jag fick sitta helt själv
i soffan medans  mamma och Pontus satt på varsin stol en
bit ifrån.

Söndagen var det återigen dags att packa oss hem igen. :(
Men innan vi åkte hann vi träffa kusinerna winnie och Mirabell
en liten stund.

Ursöta Mirran som Oliwer kallar henne ;)

Ja det var allt från vår lilla tripp till Småland.

På återseende.

Kram






Kommentarer
Monica

Är ni inte lite sugna på en liten till?

2012-03-07 @ 18:55:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0