Helgen som varit.

I fredags efter jobbet hann jag bara hem med cykeln
och tvätta av mig lite innan Emma och jag åkte ut till
Marieberg för lite shopping. Tyvärr hann vi inte in i så
många affärer innan de stängde.
Men jag kom hem med lite nya kläder till Thella o Oliwer.

När jag kom hem hade vi fått grillgäster.
Nicklas och Therese hade kommit för att låna grillen och
vår altan lite. :)
Vid 22 tiden gick vi in och satt oss å efter bara en liten stund
brakade världens åskaväder i gång.
Jäklar vad nära de var, det slog ner i bussarnas tankstation
här brevid.
Barnen somnade inte utan jag fick lägga mig med dem i våran
säng så till slut lite efter 12 slaget däckade de i värmen.
varmt men mysigt.

I lördags morse försökte Daniel klippa Oliwer
det gick sisådär, vi har verkligen inte hittat någon
ny bra trimmer. Daniel fick en av mina föräldrar för
några år sen och den har varit super bra, fram tills han
tappade den i golvet och den gick sönder.
Så efter de har han nog köpt säkert 5 olika och alla
har varit kass.
Så mamma om du kommer ihåg vad du köpte till honom
sist får du gärna tala om de så vi kan köpa en ny.

Efter lunchen åkte Daniel, jag och Thella ut till K-rauta,
Blomsterlandet och godislagret för lite shopping.
Oliwer var hemma och lekte med Noel så länge.
Så innan vi åkte hem till Fredde och Emma för att
grilla på kvällen hann jag plantera om alla blommor
och tomatplantor.
De blev så fint så, undrar bara hur länge de lever denna gång.?

mini sysslingarna
de större
mammas lördagsmys.

Vi hade så trevligt så vi åkte inte hem förens lite innan
12 slaget. Vi hann hem för att se Loreen vinna åt Sverige.
Jag som tröttnat på låten sen flera månader tillbaks, men
visst var de kul att hon vann och jäklar vad poäng hon fick
de är ju super skoj.

Igår Söndag började vi dagen ute i rabatten på baksidan.
Thella hjälpte oss medans Oliwer lekte på sitt rum.

Thella tyckte synd om pappa som jobbade så
hårt i värmen, men stackars mamma som gjorde
de tyngsta jobbet med spaden var de inge synd om .
Så pappa blev skickade till Thellas solstol medans
mamma fick jobba vidare.

När vi var klara gick vi in och svalkade av oss lite och
åt lunch innan vi åkte ut till lången för att gratulera farmor
på morsdag.
Där var kusinerna så de blev lite bad och bus.


När vi kom hem från stugan hoppade barnen in i
duschen och så fort de lagt sig, slappade Daniel och
jag i soffan med varsin sallad och en film.

GRATTIS MAMMA PÅ MORSDAG.
Älskar dig.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0