Uppdrag skrivbord

På dagens att göra lista stod de SKRIVBORD med stora bokstäver.
Thella tycker att nu när man fyller 5 måste man ha ett skrivbord, jag leker iallafall inte med spisen o 
dockorna längre var hennes argument.
 
Ja så idag tog vi tag i saken. Hon var något bestämd, de skulle vara ett som Oliwer har och man skulle bygga de själv. 
Först lämnade vi av Oliwer hos en klasskompis, sen vidare ut till Toy´s för present köp till en kompis till Thella som ska ha kalas på söndag.
Efter de blev de marieberg, skulle lämna in en klocka som Oliwer fick i julklapp på lagning.
 
Vi passade på att äta lite lunch medans vi ändå var där.
Thella åt hur mycket som helst, 2 stora pannkakor och nudlar från mig å lite sallad av Daniel.
 mätt tjej
 
Sen blev de Ikea för hela slanten, vi hade tänkt handla på Willys oxå, men de fick inte plats i bilen så de får bli morgondagens projekt.
Inne på ikea provsatts de stolar, tittades på bord, kände och klämdes på grejer, men till slut kom vi därifrån med ett skrivbord. Eller tja ett ihop plockat skrivbord att bygga själv. De fick bli att svänga förbi Daniels jobb för att få bänkskivan sågad.
 
Vi kom hem prick 16, då kom Oliwer och hans kompis hem till oss för att leka vidare.
Thella och Daniel började bygga ihop hennes skivbord och jag åkte och solade med Jenny.
När jag kom hem 1 timme senare var låd delen till skivbordet fortfarande inte ihop satt.
Nu var de så att de låg inte på latsidan, utan Thella ville bygga allt själv, så de var det som tog lite tid. 
 
 Akta pappa jag KAN själv.
 Å hej vad jag slår.
 -Ska jag hjälpa dig Thella? -NEJ jag kan själv.
 Koncentration.
 Lyckliga Thella som klara allt nästan helt själv.
 
Efter ca 3 timmar stod de äntligen klart. Nu saknas bara lampa, och skrivbords underlägg.
Sen ska Daniel ändra eluttaget så att hon får ut alla lådorna. Men de mesta är klart.


Kommentarer
emma

jättefint skrivbord men varför ändrar ni inte plats på skrivbordet o sängen bara så slipper ni ändra om elen ?:)

2013-01-07 @ 18:32:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0