9 åring i huset.

Förra veckan blev som sagt Oliwer äntligen 9 år. Som han har längtat.
På fredagen började vi med att sjunga för honom innan jag åkte iväg till jobbet.
 
  
 
 Morgon paketen.
 
Påväg hem från jobbet passade jag på att köpa med mig fika bullar hem.
Så de blev lite fika och mer paket öppning när jag kom hem.
 oj vad kan de vara?
kul ni skojar med mig eller?
 jag kan inte fatta att de är sant, är den min ?
Har en film på när Oliwer öppnar paketet, men jag har lovat att inte lägga ut den så jag håller mitt ord.
Men de var en väldigt förvånad kille som öppnade paketet och han hade lite svårt att hålla tillbaks tårarna om vi säger så ;)
 Pappas gamla Iphone blev en perfekt födelsedags present.
 Ringer mormor o morfar för att berätta.
 
För någon vecka sen skickade jag ut inbjudan till Oliwers kalas. Vi lever ju år 2013 så inbjudan blev självklart över sms. :)
 
På lördagen var det äntligen dags för övernattningskalaset. Eftersom han så gärna vill ha ett övernattningskalas med hämtmat från visa valda resturanger hade vi kommit överens om att han fick bjuda 3 kompisar. Och de var lätt gjort, favisarna N, R och O skulle självklart bjudas.
Och vi hade tur för alla kunde komma, N var tyvärr tvungen att sova hemma eftersom han hade fotbolls cup med samling kl 7 på söndags morgonen. 
Efter gympan blev de cup cakes bak för Oliwer.
  
   
 Paket öppning.
 Vad gjorde man innan mobilen uppfanns ?
 MC och Saigon valde killarna mat ifrån.
  Thella, Daniel o jag blev förvisade till köket.
Efter maten blev de film och snacks tajm, killarna var så mätta att de knappt rörde de.
  
 3 trötta killar som vägrade ge upp innan kl 1, för de var den tiden jag 
hade skrivit i inbjudan ;) Daniel hörde dem sista gången vid 01:30, sen vaknade vi 06:10 av att de kom höga skratt nerifrån. Så 4½ timmes sömn fick grabbarna den natten. Något trött men lycklig 9 åring somnade skönt på söndags kvällen sen :)
 Thella vägrade oxå sova eftersom killarna inte sov, men vid 23:30 
orkade inte jag längre så då fick Thella oxå ge upp.
 
På söndagen var de en trött familj här hemma. Gästerna åkte hem innan 13, sen blev de att plocka ihop och städa av hemmet innan de var dags för Thellas gympa.
 Daniel och Thella rejsar på de egengjorda hästarna.
 
Detta blev en himla lyckad helg och speciellt ett himla lyckat kalas. En nöjd son är en glad son. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0