Denna veckan har vi......

Måndag: Slutat tidigt, hade världens träningsvärk i höger sida. Oliwer gick hem själv med telefonen som sällskap :) Thella lekte hos bästa kompisen Siggan, så vi passade på att åka och mys äta med Oliwer. Vi gjorde det med Thella när hon fyllde och har inte fått till de med Oliwer förens nu. 
 Oliwer tog vuxen portion och jag barn :)
Sen följde Daniel med killarna på gympa, Thella och jag bäddade ner oss i sängen.
 
Tisdagen:  Lillfisan har åkte på en otäck hosta igen, så hon var hemma och vilade upp sig med pappa.
Elaka mamma hann stoppa in favis gosedjuret i tvätten innan jobbet, Thella satt och väntade på att den skulle bli klar. De blev en lång väntan.
 
Onsdag: Hostan fortsatte så en dags vila till, Oliwer var på gympa. Jag träffade bästaste Lisa efter jobbet. Hur trevligt som helst. Daniel skull pumpa min cykel, lyckades får strömlöst i 2 av 3 garagelängor. Jag fick ingen luft i däcken.
 
Torsdag: Jag slutade tidigt, barnen hjälpt till att städa sina rum. Sen åkte vi upp på stan för att kolla på lite nya kläder och så hann vi med en fika oxå.
Det är kul att shoppa när de blir billigt :) 2 par byxor, 4 tröjor, 6 par strumpor och en keps för ca 700:-
Nöjda barn = nöjd mamma.
  
 
 
Fredag:  Host fia var hemma med pappa, de hade i uppdrag att handla.
Oliwer gick hem med kompisen Robin efter skolan. När jag kom hem hade mannen
gjort iordning på lite grillning.
 
  
Årets första grillning är nu avklarad.  
 Å gott var de.
Vi avslutade fredagskvällen med lite tv spel hela familjen.
 
Lördag:  Daniel åkte och jobbade, barnen och jag gick igenom deras klädlådor, så nu finns de lite kläder till systrarna Palmér. :)
  
Sen tog jag bussen upp på stan till Oscaria för lite gympa med killarna.
Thella fick snällt sitta på bänken och kolla på i 2½ timme, hittade lite kort tagna i min mobil efteråt.
 
 
Lördags kvällen tillbringades i soffan framför mello, de var en grymt besviken tjej när de ropade upp Robin som vinnare. Hennes röst låg på Yohio. 
 mello mys
  tårarna spruta :(
mamman i familjen tyckte de var grymt kul att sitta på en polly i 2 timmar, de tyckte inte soffan och byxorna.

 Söndag:  De känns som om jag har tvättat 14 maskiner tvätt i helgen, för jag har banne mig inte gjort annat än hängt tvätt. Men nu är tvätt korgen nästan tom så jag ger upp.
Vi har mailat arga brev till kommunen , de vill öppna upp våra cykelvägar för tungtrafik. :(
Vi har varit ute och lekt, Oliwer var med farmor o farfar till stugan och Thella har lekt med kompisen Ebba. Mannen har jobbat och mamman har vårdat sin huvudvärk.
Nu är de dags att hoppa i gympa kläderna för nu är de gympa tajm.
 
Ha en fortsatt trevlig söndag. KRAM
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0