2a jobbveckan avklarad.

Denna veckan har gått väldigt fort fram. På jobbet är de super kul just nu. Lite mycket öppningar o stängningar men de är snart över. Nästa vecka kommer vi få en som täcker upp åt oss. Äntligen är min bästaste L tillbaks hos oss, som jag längtat. Jag går runt med ett leende på jobbet nästan hela tiden nu. Å när vi kommer till nya fsk hamna vi vägg i vägg iallafall. 
I Tisdags fick vi de här från mormor. Hon hade tydligen lyckas få en mört. Super duktiga Oliwer var själv hemma från 9:40-15:40, när jag kom berättade han att han tyckte det var lite för länge.De hade blivit något ensamt, han är ju van att ha Thella som sällis o inte så här många timmar. På em/kvällen roa Oliwer o jag oss med gympaläger. Ett härligt gäng med ca 60 ungdomar kämpade på i värmen på Oscaria. Vi var något trötta när vi kom hem. 
I onsdags körde de barnarbete i Fallhult :) Jag slutade tidigt o Daniel grillade tydligen en julskinka, så Oliwer o jag tog cyklarna o cyklade bort till prinsesskonditori för en fika. 
Snygging. De blev en snabbfika innan det var dags för gympalägret igen.  I Torsdags kom Oliwer till mig på jobbet för jag stängde o annars hade de blivit ännu längre själv hemma än i Tisdags. Han blev snabbt poppis hos killarna. Snälla L körde hem honom när hon slutade. Så idag blev de läger för bara Oliwer. Jag passade på att städa av lite hemma o ta en dusch innan Thella o gänget kom efter 18. Pierre o jag åkte o hämtade Oliwer o en gympakompis innan vi fick i oss lite kvällis. Tråkiga jag gick o la mig efter 22:30, var helt slut o skulle öppna på fredagen. I går fredag efter jobbet hann vi upp en snabbis på stan för att köpa innegympa skor till Oliwer att ha i skolan. Mamma skulle upp o köpa lite tvål oxå. När Oliwer o jag åkte till gympan åkte mormor,morfar, Pierre, Thella o Daniel ut till farmor o farfar för att äta o dricka gott. Idag skulle gympakompisens föräldrar kört hem men han blev dålig o åkte hem tidigare. De fråga om de skulle hämta oss ändån men jag sa lite hastigt nej, trodde jag hade busskortet i väskan. Men ack vad fel jag hade när de var dags att ta sig hem. :( Så till Oliwers glädje blev det en promenad hem. Stackarn först 3 1/2timmes hård träning, sen en promenad som tog ca 45 min. Gick inte fort idag ;) 
Tur jag hade en frukt i väskan, han kunde fylla på lite socker med. Vi kom inte i säng förens 23 efter dusch o kvällis, men då slockna vi på några minuter. Idag jobbar Daniel 12-17, Oliwer har läger 13-17, o vi andra ska roa oss på stan. Innan vi ska grilla ikväll. Eller tja inte Oliwer för han ska på ett övernattningskalas direkt efter gympan. Han kommer inte alls vara trött ikväll o imorgon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0