Höst på ingång?

I lördags åkte alla utom Oliwer o Daniel upp på stan. Thella shoppade en massa nya kläder inför skolstarten. Hon måste ju faktiskt ha lite coolare kläder nu när hon börjar förskoleklass, inga mjukisar el trasiga jeans förstår ni väl 😂 På H&M hittade vi allt vi behövde, saknar bara en jacka o några långärmade tröjor. De andra hittade oxå lite där inne. Efter det letade vi efter ett ställe att äta lunch på, vilket inte var helt enkelt med 5 olika viljor. Men tillslut blev det 3 lasanger o en köttbullemacka. 
Vi kom hem lagom tills det var dags att hämta hem Oliwer från lägret. Snabbt hem för att duscha innan det var dags att köra honom till Oscar för övernattningskalas. Till kvällis grillade Daniel. En riktigt härlig kväll vi satt ute o åt. 
I Söndags hämtade Daniel o jag upp Oliwer vid 10 tiden. Oliwer o jag cyklade upp till gymnastik uppvisningen. De andra körde Daniel upp innan han åktd till jobbet. Efter uppvisningen tog de bussen hem. Innan Daniel slutade hann mamma o jag med en tur ut till marieberg. Hittade ett par leggings till Thellas tunika hon köpte på lördagen. Oliwer fick kallingar o en gul munkjacka. Det blev en rätt tidig kväll eftersom jag öppnade på måndagen sen. Igår måndag åkte jackan på när jag cykla till jobbet. Inte alls lika skönt längre. 16 grader, blåsigt o en annan luft nu. Vill inte ha höst riktigt än. Känns redan som brännan har gått bort. När jag kom hem efter jobbet i måndags, packade mamma, pappa o Pierre in sig i bilen. Blev riktigt tomt utan dem. Insåg att de var sista gången jag såg Pierre innan han flyttar upp till Piteå:( Han åker upp nu denna söndag som kommer, Daniel o barnen träffar honom i helgen igen. 
Slapp häng efter att fallhult gänget åkt. 
Pierre hade bäddat så fint efter sig. 
 Igår Tisdag tog Daniel med sig barnen ut till stugan för att fiska. Måste ha bette till helgens kräftfiske.
De hann bara hem o luncha innan Thella o Daniel skulle iväg på 3d filmen Draktränaren 2. 
Hon var något nöjd o glad efteråt. Så glad att hon rev fram Oliwers gamla riddarborg. Sen blev det fullt ös uppe på hallen
Idag så har vi packat inför Småland. Daniel o barnen plus en av Oliwers kompisar åker ner gör att fiska. Nu ska jag sova ögonen går i kors. Ses


Kommentarer
Hanna

Förstår precis vad du menar med att brännan är borta!! Känner mig hur blek som helst ;)

Svar: Vi får helt enkelt lägga oss i ett solarium Hanna. :)
Familjen Widén

2014-08-15 @ 22:00:32
URL: http://hanchens.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0