10 dagar tills tomten kommer.

Om vi är redo, nja här hemma lever vi i flyttkaose. Elller egentligen gör vi inte det, har de rätt fint här hemma. Packningen går bra. Daniel far fram som en ångvält o packar allt som kommer i hans väg. Vi ligger rätt bra till. Vinden är så gott som färdig, de mesta låg ju redan i kartonger :) Oliwers rum är nästan klart, bara kläder o lite små grejer kvar. Thella har grejer i sitt skrivbord som ska vi ska gå igenom o lite i en av lådorna under sängen. Har tagit långledigt vid jul o nyår. Så då kommer de sista ner i kartonger. 



Vi har inte så mycket "jul" vi kör mer på flytt. :) 
Förra fredagen hade vi lite 40 årsfirande för bästaste Lisa. Det blev himla lyckat. 
Alla härliga kollegor på mitt jobb. 
Dagen efter var det heldag på Idrottshuset. AGF hade sin årliga soare med alla super duktiga gymnaster. 
Lovar efter en super sen fredagskväll o lite mer än 10 timmar på Idrottshuset somnade jag rätt snabbt på lördagskvällen. 
Sjuka barn har avlöst varandra här hemma den här veckan i Torsdags lämnade jag hemmet med de här två i soffan. 
Fick en fin julblomma av alla barnen på jobbet :)
Årets adventskalendrar på jobbet. 
Thella var på sitt första kalas disco i fredags kväll med klassen. Något pirrig. Men utan öron o svans när hon åkte. 
Jag fick en liten födelsedags present av Elsa på jobbet, tänk att man kan bli så glad av de lilla. De gjorde min fredag:) 
Igår var det tydligen daga för min dag igen, shit vad året har gått fort. Efter sovmorgon o sång vid sängen åkte Daniel o jobbade å barnen o jag gick på bio. Lasse o Maja filmen. Efter en timme in i filmen vänder sig Thella till mig o viskar. Shit vilken bra film mamma. :) Sen var de bara hem o fixa tacopaj o göra ett försök med en kolatårta. 

Till kvällen blev det kräftor oxå :)

Idag körde vi det vinnande konseptet med sovmorgon i repris. Sen fortsatte vi packandet. Jag fick den äran att tejpa igen lådorna med tejpgrejen. Jag tejpa så bra att jag körde tagarna på grejen i stortån. Svimmade nästan, så jäkla ont gjorde det. En flik av skinnet lossnade. :/ 
Nu medans barnen spelar spel tänkte jag passa på att baka en kladdkaka. Kommer lite gäster runt 17.  

Fortsatt trevlig advent på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0