Å så var dagen vi alla väntat på här.

Eller väntat o väntat på, barnen har väl det men vet inte Daniel o jag väntar nog mer på flytten vi. 
I Söndags lekte Thella med sin kompis Sigrid. De leker hur bra som helst, å när hennes pappa kom för att hämta henne igen efter 3 timmars lek. Kom tjejerna på att de ville sova över, så Siggan åkte hem en sväng för att hämta sovgrejer bara. Det blev mycket fniss o lek innan vi lyckades få dem i säng runt 21. Eftersom att jag skulle upp o jobba på måndagen så la jag mig strax efter. Men vid halv 12 var Daniel inne o kolla till dem, då låg de med en mobil under täcket o spelade spel 😳 😂 Sen satte han hos dem en kvart o då slocknade de på direkten. 
I år kör vi kartonger istället för julgran, inte alls lika mysigt men de får duga. 
Igår efter jobbet bäddade jag ner mig i soffan efter att barnen hjälpt mig med städningen. Jag frös, hade huvud, hals o öronvärk. När Daniel kom hem från jobbet nästan 4 timmar senare hade febern kommit 😞 Så in med några alvedon o sen bädda ner mig i sängen. Jag som peppar, peppar nästan aldrig har feber, får de kvällen innan julafton. Så himla typiskt.
imorse vaknade jag med hals o öron ont. Hängig i kroppen men ingen feber. Thella sov till 9 men Oliwer var uppe lite efter 8 o tyckte att vi andra oxå kunde gå upp. När Thella hoppa ner i julbadet ropade hon på oss andra o ville visa något. ❤️ Efter bad, dusch o frulle blev de paket öppning. 

Oliwer var såååå nyfiken på sitt stora paket. Och jag lovar han blev super glad.


Hans pappa var minst lika nyfiken o glad över paketet Oliwer fick. Thella fick 6 påsar med my littel ponnysar av Oliwer. Och de är helt sjukt men hon fick inte en enda av dem 15 honredan har. Hon har sånt flyt den ungen 😃

Jag körde på röda strumpbyxor, himla snygga och sköna.
Thella hade lite svårt att stå still o vara ordentlig när jag skulle försöka fota. Efter paket öppning hemma gick vi över till farmor o farfar för lite julbord o mer paket öppning. Tänk att tomten hittade dit. 



Thella o jag gick hem runt 22, jag har gått på alvedon hela dagen, men nu orkade jag inte mer. Plus att Thella var super trött. Tyvärr blev hon super pigg så fort vi kom hem o hon fick se sitt nya lego. Så nu sitter hon o bygger o jag ligger i sängen o försöker hålla ögonen öppna.

God natt på er o God jul. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0