Lucia firande i skolan

Imorse ringde klockan redan 06:30 el redan o redan. Idag var jag ledig så jag hade sovmorgon till 06:30, brukar gå upp 6:00 på måndagar annars. Men idag skulle vi se Thella o hennes alla klasskamrater plus 2 klasser till lussa på skolgården kl 07:30. En väldigt pirrig tjej som kom på igår innan hon somna att de kanske inte var då skoj att vara tomte ändå. 😳 Men hård mamma somjag är fick hon stå sitt kast o vara tomtemor nu ( vi hade helt ärligt inget annat att välja på här hemma.)  

Söta o duktiga var dem, vi hade lite tur för Thella hamna längst fram på den vänstra sidan precis där vi stod. De var ca 75 ungar där så jaglovar alla såg nog inte sina barn.
Resten av dagen fick jag vara medThella i skolan. Himla trevligt o roligt, men de finns allt några juveler i klassen som skulle behöva några vakande ögon på sig. Antar att jag valde fel dag att vara med på flr det hände inte mycket mer än utelek, samling, frilek, mat, utelek, samling o hemgång. Gör fasen mer en dag på jobbet. 😃 efter skolan gick T o jag hem o började med spagetti o köttfärssås. Lagom tills vi lagat klart o ätit oss mätta, var det dags att åka till gympan. Thellafick lekamedElsa undertiden 👍 Nu ska jagkrama kudden lite extra hårt. Ses imorgon KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0