Jordgubbar

I Torsdags när vi satt i bilen hem började vi återigen prata om jordgubbs plockning. Har sagt så många gånger att vi måste åka o testa göra det, men vi kommer aldrig iväg. Pratade lite löst om att fråga om Fredde o tjejerna ville hänga med. Skickade ut en fråga om självplockning på Fb o fick genast svar. Efter en liten stund fick jag sms från Emma om vi skulle ta sällisför de hade oxå tänkt plocka. Tänkte lika helt enkelt :) Så igår drog vi iväg efter sommarlov. Vi hade sagt att vi bara skulle köpa varsin liten liter låda, för vi skulle bara ha dem till att äta. Är ingen syltare el saftare. När vi kom fram tog vi en låda där det var 6 små lådor i. Alla tog varsin o jäklar vad skolj de var. Vi var klara efter ca 20 min. Då ville barnen plocka mer, så Oliwer gick o hämta 2 små lådor till. De var så himls goa gubbar, stora röda o massor. Jag hade lätt kunnat fyllt en 10 kg hink som man kunde köpa. Detts kommer vi lätt göra om nästa sommar. För nu verkar tyvärr säsongen vara över. Vi som "bara" skulle ha 4 liter kom hem med nästan 9 liter. Jag gick helt bananas, ville bara ha mer o mer. Denna jordgubbs sort var det. Innan vi åkte vidare till Willys tog vi en liten fika med Karlsson/erikssons.Efter handlingen blev det en tur ut till Farmor o farfar för lite mat o fiske. Vi hann sen hem en liten sväng innan bilen rullade vidare till Karlsson/eriksson. Där bjöd de på grillad fläskfile, Fredde. Hade köpt några stycken till bra pris tack vare sommarjobbare på Willys. Kanske billigt men himla gott. Karlarna satt o ljög lite å drack öl i Freddas gamla renoverings objekt. Och sen testade de en egen gjord snaps. Det var våran Fredag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0