Orsa

När klockan ringde 7:30 imorse hade jag redan varit uppe i 10 min. Något trött o inte alls helt med i matchen. Jag hann ladda över korten från mobilen, duscha, fixa mackorna, plocka iordning hemma o äta frukost. Å då mina vänner satt vi i bilen 08.30 när Bergstens skulle hämta upp oss. Jag är något imponerad över oss själva faktiskt. :) 
Vårt första stop blev vid någon gammal ruin grej. Helt ärligt har jag noll koll, fick order om att fota bara. 

Vi passade på att äta våra frukost mackor medan vi ändå hade stannat. Bilen rullade sedan vidare mot Orsa. Vi lyckades åka rakt in i en regn skur men den gick fort över som tur var.
Oliwer roade sig med att ta selfis
Thella var helt inne i en film så hon märkte inte ens när de regn.
Ett stop vid Dalahäst tillverkning hann vi oxå med innan vi kom fram.


Innan vi kom fram till stugan åt vi vår lunch i Orsas folkespark. 


Daniel o Thella höll tal inför oss.           När vi hämtat ut nyckeln till stugan körde vi upp till den o packa in allt. Den var super fin o rymlig. Vi hade lätt fått in en familj till. Men väldigt skönt med 2 stora toaletter, båda hade dusche o den ena hade 2 torkslåp o bastu. Helt klart tummen upp. Det fanns 4 sovrum. Just nu sover vi i 3 av dem. Alla barn utom Thella i ett rum. Hon ville gärna sova i den övre sängen på våningssängen så hon ville heller sova inne hos Daniel o mig. Hade visst inte tagit några kort på stugan så det får jag göra imorgon. Efter att vi packat upp allt gick vi en promenad till toppstugan. Vi trodde det skulle bli en längre promenad men det visade sig att den låg bara runt hörnet här utanför. 
Blåbärsskogen har vi precis utanför dörren. Vi bor i stugan som ni ser taket på rakt fram på bilden. 
Carin hittade en huggorm som alla utom jag blev super nyfikna på. Innan det blev soffhäng grillade karlarna korv till de hungriga familjemedlemmarna. 
Det var en heldel fniss innan barnen somna, Thella höll som vanligt ut längst av alla. Imorgon är det Wild camp så kl 10 ska Linus o Thella köra sina banor. Oliwer o Miranda var inte förens kl 14. 
Nu är det dags att slå igendr blå. Ny dag imorgon med nya äventyr. God natt






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0