Sommaren springer iväg.

Ojojoj vad dagarna går fort. Oliwer har redan haft sommarlov i lite mer än 1 vecka. Ja nu är han inte hel ledig, han fick vara på fritids en dag denna veckan då jag jobbade till 17:30. Han behövde inte vara så länge för han gick hem med en tjej kompis. Thella hon längtar oxå till sin sommarledighet. Den veckan som kommer nu behöver hon ev vara en dag på förskolan om vi inte kan lösa det på annat håll. Men först ska hon ha gympa läger mån o tisdag. Å de längtar hon verkligen efter. Oliwer har oxå läger men han har ons-tor o övernattning. 
Hittade en bild i Daniels mobil från AGF dagen. 
Efter skolavslutningen satte vi i parken precis bredvid skolan o hade picknick med Oliwers kompisar o Daniels pappa o syster med familj. En stor härlig familj. ❤️
Det har tydligen på gått ett brott i Thellas dockhus, de kan ha något med orkanen som drog fram i hennes rum för några dagar sen 

Lite sol har tittat fram emellanåt o då passar vi på att luncha ute. 
Oliwer har haft sin sista träning för den här terminen. Jag var tyvärr inte med för vi var ute o åt med jobbet. Menhan kom hem med ett stort leende på läpparna. 


I Tisdags när jag slutade tidigt åkte vi till Nora o åt deras super goda glass o passa på att leka lite i deras fina lekpark.
Oliwer skulle klippa sig hos en frisör för första gången i sitt liv igår. Då är de tur man har bra vänner som kan guida mig o min sena familj. 
Lite snett vid öronen men han var hel nöjd, å det är huvudsaken. Hon som klippte honom hade varit jätte trevlig o pratglad sa han efteråt. När jag frågade vad de pratat om fick jag till svar. - ja vi pratade om gympa, skolan, svampen o han som hoppade där.  Öööööö okej, himla trevliga samtals ämnen tycker jag.


För första gången på flera år firade vi midsommar här iÖrebro. Vi följde med Oliwers kompis Miranda med familj upp till Karlslunds herrgård, där träffa vi Oliwers kompis R med familj. Vi fikade lite o barnen lekte i barnens trädgård. Thella ville så gärna dansa kring stången, så hon o jag gjorde det. Men de fick tummen ner av både henne o mig. Man blir något bortskämd efter att ha firat på ALV, det är ju så himla bra där. Här gav Thella upp efter 15 låtar. Den sista bilden snodde jag från NA därför är den så suddig. Efter dansen o fikat packa vi ihop oss o åkte hem opackade ner lite mat okläder. För kvällen fortsatte med samma gäng hemma hos Miranda. Å de var himla trevligt, barnen lekte både ute o inne medan vi andra satt o pratade massa skit o skrattade tills vi nästan kissa på oss. Idag var de tröttabarn o föräldrarhär hemma, men efter att ha fått sovit till 9:30 så satte vi igång med städning av över o undervåning, en massa tvätt, gräsklippning, matsäcklägning, pajlagning o fönstertvätt. När allt det var klart åkte vi till Lången o blev bjudna på midsommarlunch. Vi bjöd på paj vi. Nu ska jag ta o sova imorgon väntar nya äventyr. God natt på er


Kommentarer
Hanna

Kul att jag kunde hjälpa till 😜

Svar: Haha ja de var tur det. Vi hann precis i tid
Familjen Widén

2014-06-22 @ 17:20:06
URL: http://hanchens.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0