På plats i nya huset.

Äntligen har vi börjat komma på plats, har tagit sin lilla tid när det är så mycket annat som måste fixas oxå. I fredags var jag ledig från jobbet. Himla skönt så då hann vi verkligen klart med allt. Så efter att vi skrivit på papperna o fått nyklarna åkte vi direkt till huset. Relacom killen kom o kopplade in internet, tv o telefon medan jag plockade in köket. Daniel o hans pappa var iväg till förrådet o hämtade alla grejer som stått där. Allt de hamna i garaget. Så nu finns det ett x antal kartonger som ska in i huset framöver. I fredags kväll sov barnen hos farmor o farfar, vilket passa super bra. För då kunde vi plocka iordnings Thellas säng o Oliwers skrivbord. 
Måste bara visa. När vi kom till huset i fredags så stod detta på köksbänken. :) Sånt gillas ju. 
Thella packade upp sina viktiga leksaker medan jag plocka upp köket. 
Grejerna från förrådet anländer. I lördags tänkte vi ta lite sovmorgon o köra igång flytten 9:30. Men jag låg vaken innan 7 o Daniel strax efter. Det var helt enkelt bara att vänta in flyttgänget.  Själva flytten gick smidigt o rätt fort. Daniels mamma o barnen kom med lite fika o chilicorncarne. Daniel syster Nina o jag packade upp resten av köket o fixade lite på barnens rum. Sen skickade vi iväg henne för att handla mörkläggnings gardiner till 3 sovrum o duschdraperi till badrummen. Efter mat o öl, drog flytthjälpen hem. Nina o Frederik stannade till närmare 22:30, Frederik satte upp gardinerna o Nina å jag möblerade i Thellas rum. Innan på dagen/kvällen kom Jontes Helena förbi med 2 orkidéer Oliwers klass kompis O o hans familj ( bor några hus bort) tittade oxå in en sväng. De hade med sig 2 egengjorda  krukor med örter i.  

1a natten i huset var jag helt slut, barnen var så spidade. Men tillslut somnade de närmare midnatt. 


På söndagen vill man ju plocka å greja, men det hans inte med. Vi skulle ha visning av radhuset på måndagen så det var bara att röja o städa ur. Svärmor o svärfar hade redan hunnit gjort övervåningen när vi kom. Vi sparade en del eftersom vi inte ville att det skulle vara så tomt. På eftermiddagen var jag helt slut ikroppen, vaknade på morgonen med hals/öron ont. Thella körde dans o sen snabbt till gympan. Jag roade mig i kartong träsket istället o att hitta till rätt rum. 😂ja det är inte lätt att hitta här inte.Har tagit lite kort på hemmet just nu. För er som är nyfikna. 
Hallen där man kommer in. Till vänstee finns trapp upp o trapp ner.


Toan 

Kök

matrum


De vita ska bli ett vitrinskåp. 
hallen i utbygget
blivande tv/bio rum

vardagsrum

vårt sovrum  
Hallen uppe Oliwers rum rakt fram, Thellas till vänster o balkong till höger


Oliwers rum
thellas rum
hallen i källaren. Toalett rakt fram, första till vänster tvättstuga, andra till vänster pannrum/förådd. 
tvättstuga
toan

pannrum/ förråd. 
 
Poolen
garage uppfart

Garage
förråd


Kommentarer
Life of Johanna

Så fint hus :)

2015-01-29 @ 14:32:26
URL: http://lifeofjohanna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0