Tis, ons, tor, sen kommer äntligen fredag.

Oj oj oj nu är det nära. I helgen packade o tvättade jag massor. Projektet just nu är att bära ner allt från vinden ner till vardagsrummet. ( så slipper de bli så mycket spring i trappen på lördag) 

Alla fin glas ligger nu i kartonger. Och allt annat börjar staplas på hög. 
Vi körde sista tacomyset i de här huset i lördags. 
Det märks på Thella att vi snart ska flytta för det är mycket tankar i huvudet nu. Hon som aldrig har velat sova hos oss, knappt ens när hon är sjuk kommer insmygandes varje kväll. Fast helt ärligt så är det lite mysigt. ❤️
men ibland hittar det in fler

Vi äter ur frysen här hemma, tror frysen i nya huset är lite mindre så i lördags mumsa vi på kräftor. 
I dag var de inte jätte spännande att cykla till jobbet. Hade noll koll på att det var så här halt. Gick bra från oss till mekonomen. Men när jag svängde upp på trottoaren där visste jag att de skulle gå illa hur jag ängjorde. De var isgata. Plogat men varken sandat el saltat. Sen var det guppigt o spårigt så helt plötsligt drog bakdäcket ut i gatan o fram däcket in mot en snöhög. Jag slängde mig i snöhögen, tänkte att den borde vara mjukare än en isig väg. Hade lite fel där. Skrapade i hackan o munnen. Fick skit ont i en tumme. Men var snabbt uppe igen ( någon hade ju kunnat se mig) som tur var är de inte så mycket folk ute 5:45 på morgonen. Gick sen nästan ända bort till Mega. Försökte sen cykla hela vägen till jobbet. Lovar hade varit väldigt mycket lättare att snörat på sig skridskorna. Höll på att göra en ny vurpa i lillån sen oxå. De som gjorde mig mest irriterad var att bilarna som åkte till o från korvbröds bagaren körde som idioter. Jag fick cykla ute i vägen eftersom det var det enda stället där de låg lite lite grus. 
Valde emellan pest el kolera. Isgata el isgata täckt av spårig snö. Gick den biten. När jag kom fram till jobbet ömmade hacka, mun o tumme. Ju längre dagen gick desto mer värkte kroppen. Jag ställde in cykeln i ett förråd på jobbet o tog en buss hem. Väl hemma när man slappnade av mer kör sig läppar o en hand sig påmind. Så Oliwer fick åka på gympan själv. Jag bäddade ner mig i soffan istället.
nu ligger Thella o jag å surfar på varsin telefon. Jag tänker gå upp o bädda ner mig. Känner att jag behöver lite sömn. Imorgon får det bli buss igen. God natt med er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0