Uppdatering i magsjuketräsket

Igår kväll somnade Thella o jag runt 21. vaknar efter 22:00 av att Thella hostar till o kräks rakt ut. Bara att byta sängkläder igen. Bäddar om o somnar igen. Lite efter midnatt är det dags igen, denna gång i en hink. Mitt huvudvärker nu o ögonen flimrar när jag tar mig ner för trappan för att tömma hinken. Sen vaknar jag flera gånger under natten o pratar halv vaket med Thella som inte kan sova. Halv 8 ger vi upp o går ner o äter frukost. Hon får i sig en rostis. Hon var himla pigg o var t.o.m påväg in i duschen men efter rostisen kom magonten tillbaks. Så resten av dagen har hon legat i sin säng. Hon har fått i sig lite vatten, ett kex o några salta chips. Nu när Oliwer ville ha soppa tog hon bara 2 bett på en macka o gick och la sig igen. Oliwer känns mycket piggare. Han har ätit 2 rostisar, en vanlig macka, en skål soppa o lite chips. Tror hans verkar vända. Håller bara tummarna för att Thellas oxå gör det. Fick mail av hennes fröknar. 9 barn av 24 var hemma med magsjuka. 😱 Hoppas verkligen Daniel o jag klara oss. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0