Ture Tiptop Widén

I torsdags var de äntligen dags att hämta hem Thellas efterlängtade Ture. Vilken lycka hon log med hela ansiktet hela dagen o det kom en o annan glädje tår under em/kvällen.


Daniel o jag roade oss med att kaninsäkra buren. Vi ordnade så Ture får en liten gård att rastas på.

Oliwer insåg att han gjort bort sig när han inte ville äga en halvkanin 😂
Thella var inte direkt vilig att dela med sig av Ture. Han är ju såååå söt o han tycker om mig mest 😍 Fick vi höra en del.

Emma som Thella köpte Ture av.
Tydligen hade vi fått ett husdjur till när vi kom hem med Ture. Hittade en igelkott ute på baksidan.

Midsommarafton fortsatte i Tures tecken, ingen ville åka iväg på något firande utan vi satt hemma vid buren eller inne på en filt som vi har honom på. 


På em kom delar av familjen bergsten o Niklas så då grillade vi o hade trevligt hela kvällen.

I lördags kom Niklas över o hjälpte oss med poolen. Sen kom Fredde o Emma med Maja o Lisa på en liten fika. Maja kom tillbaks lite senare för att sova över hos Thella.

I söndags åkte jag o Thella med Carin, miranda o Linus till yoump.
Barnen gillade de, kag vet inte vilket jag tyckte var bäst.

Daniel var iväg o jobbade när vi kom hem igen så Thella o jag tog in Ture en stund, men vi somnade typ allihop på soffan o filten så han var inne i ca 2 timmar.

Idag måndag fick Thella hänga med mig till jobbet, men innan mellis kom Emma o maja å hämtade upp henne så hon fick leka med maja en stunf istället.

När vi kom hem städade vi ut Tures bur. Han är inte proffs på att bajsa på rätt ställe, sin toalett. 😆
Mena Thella skulle försöka stoppa Ture att gå in i buren när jag städe passade han på att bita henne i fingret, så nu är han inte poppis hos henne.😞 Måste få henne att våga hålla i honom igen. 


Oliwers Italien resa går bra. Flyget var dock lite mer än 3 timmar försent iväg från arlanda men nu är de på plats o börjar vänja sig med värmen.
Han smsar o snapar mycket men de är ju inte så roliga bilder man får 😂

Carin o Miranda hade gjort en supergod jordgubbstårta
Oliwer o jag packade hans väskor inför morgondagens res till Italien
❤️ innan Daniel var o lämnade honom vid bussen till Arlanda 😭
Lördags godis o en harry potter bok ute vid Tures bur
niklas kom o hjälpte oss med poolen i lördags.
Bra då vet vi 😂
Sötis ❤️
Thella fick äntligen sina inbakade flätor


Ja allt för denna gång. Måste kolla Ture nu, grannen stora svarta katt har hittatTure så han ligger här utanför o dreglar emellan åt 😡

Puss på er nu måste sova börjar 6:00 imorgonbitti 😴



Kommentarer
Anonym

Verkar vara en riktigt lyxlirare den där Ture! 😉

2017-06-27 @ 12:47:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0